מסחר במט"ח

טיפים לסוחר המתחיל במט"ח

בשוק המט"ח (פורקס), המסחר מתבצע באמצעות רכישת מטבעות זרים על ידי מטבעות זרים אחרים. לדוגמה, רכישת יורו על ידי דולרים. התשואה בשוק זה מתקבלת כאשר לאחר רכישת המטבע, שער המטבע עולה ביחס למטבע באמצעותו הוא נרכש. במצב זה, אם רכשנו באמצעות מטבע A כמות מסוימת במטבע B, ושערו עלה, נוכל לקנות סכום גבוה יותר של מטבע A מאשר שימש אותנו לקנייה.

למרות שהרעיון מאחורי המסחר בשוק המט"ח הוא פשוט לכאורה: לקנות בזול ולמכור ביוקר, המימוש מתגלה לעתים קרובות כמורכב ותלוי בהשפעות שונות כלכליות ופוליטיות. אפשר לסחור בפורקס באמצעות בית השקעות או ישירות באמצעות אתר אינטרנט בעזרתו של ברוקר. ברוקר הוא אדם או חברה המורשים לבצע פעולות קניית ומכירת מט"ח. כאשר ההשקעה מתבצעת באמצעות בית השקעות, ההחלטה על רכישת או מכירת מטבעות מתבצעת לרב על ידי מנהל תיק ההשקעות. מנהל תיק השקעות הוא מי שקיבל את הרשעת הסוחר למכור ולקנות נכסי הון בשמו של הסוחר. מאחורי מנהל תיק ההשקעות עומד בית ההשקעות המספק למנהל התיק עזרים כגון חטיבות מחקר אשר מנתחות את השוק ויכולות להצביע על מגמות שונות ולעזור בהחלטה לגבי איזה מטבע לרכוש או למכור, ומתי.

יתרונותיו של שוק המט"ח

לשוק המט"ח מספר יתרונות הנובעים בחלקם מהאופן בו מתבצע המסחר, מהיקף המסחר וכן מאופי המסחר עצמו.

היתרון הראשון של שוק המט"ח הוא הנזילות שהוא מציע למשקיע. שוק המסחר במט"ח הוא רציף ופועל מיום ראשון בשעה 20:15 (GMT) ועד ליום שישי בשעה 22:00 לפי שעון GMT. כיוון שהמסחר הוא בינלאומי ובהיקף סוחרים גדול, אפשר לבצע רכישה ומכירה מיידית כמעט בכל שעות היממה.

יתרון נוסף של שוק המט"ח הוא המינוף. המינוף שמציעים הברוקרים ובתי ההשקעות מאפשרים לסוחר להגדיל מאד את רווחיו. יחד עם זאת, חשוב לזכור כי לא רק הסיכוי לגובה הרווח גדל, אלא גם הסיכון לגבי גובה ההפסד.

בכל רכישה בשוק המט"ח, תמיד מישהו יוצא מרווח ומישהו מפסיד. הדבר נובע מאופיו של השוק: המטבעות בו נסחרים בזוגות, וכאשר אחד מזוגות המטבעות עולה, השני יורד בהתאמה. היתרון בכך הוא כי שוק המט"ח הוא שוק יציב, אולם משמעות נוספת היא כי שוק המט"ח הוא שוק בו רבים מרוויחים, אולם רבים גם מפסידים, וחשוב להזהר כאשר באים להשקיע, במיוחד אם אתם סוחרים מתחילים וללא ניסיון רב.

העמלות אותן גובים הברוקרים יחסית לשוקי הון אחרים נמוכות, דבר המהווה יתרון נוסף לשוק הפורקס.

טיפים לבחירת ברוקר מט"ח

אם בחרתם לסחור בשוק המט"ח בעצמכם באמצעות ברוקר, חשוב לבחור ברוקר מתאים שיעזור לכם להרוויח. ההיצע בשוק הברוקרים הוא גדול, וכדאי לשים לב לדברים הבאים לפני שמחליטים עם איזה ברוקר לעבוד:

  1. מספר המטבעות בהם ניתן לסחור באמצעות הברוקר הוא שבעת המטבעות העיקריים לכל הפחות: AUD, CAD, CHF, EUR, GBP, JPY, USD.
  2. מרווחים נמוכים (מרווח - עלות ביצוע העסקאות המחושבת בפיפסים בין מחיר הקנייה למחיר המכירה). ככל שכמות הפיפסים יותר נמוכה כך הרווח שלכם גדל. מרבית הברוקרים מכריזים על מרווח של 3 פיפסים לגבי הצמד EUR – USD.
  3. העמלות הנגבות – דמי ניהול חשבון, עמלות קניה ומכירה, ועלות בדיון הכסף, במידה והברוקר שנבחר פועל בחו"ל.
  4. פיקוח על הברוקר על ידי חברי NFA ו-CFTC
  5. שרות ותמיכה של 24 שעות ביממה בכל ימי המסחר. והפלטפורמה אמינה ומהימנה.
  6. האם הברוקר מעניק ריבית על רווחים שלא נפדו?
  7. יחס מינוף על ההשקעות – יחס מינוף גדול יכול להגיע גם ל 1:400, אך כדאי דווקא להתחיל בקטן. וודאו כי אפשר להשקיע ביחס מינוף קטן של עד 1:10.
  8. מהו המינימום נדרש לפתיחת חשבון? המינימום נע בין 100$ ועד 1000$ ויותר. סוחרים מתחילים ייטיבו לעשות עם יתחילו עם מסחר בסכומים נמוכים.
  9. פלטפורמת המסחר (האתר או התוכנה באמצעותה סוחרים) ואפשרות לביצוע עסקאות דמו כדי להתנסות בפלטפורמה ובשוק לפני השימוש בכסף אמיתי. חשוב לבדוק שהפלטפורמה מציעה נגישות מידע טובה ביחס לערכם הנקוב של המטבעות בזמן אמיתי, סכום חשבון מדויק ומעודכן עם וללא רווח והפסד, ומגבלת זמינות ואחרות בפוזיציה פתוחה.
  10. המידע, כלי הניתוח והגרפים המוצעים.

  • כלי ניתוח מט"ח

כלי ניתוח מט"ח מציעים גרפים של ניתוח טכני של מטבעות שונים בפרקי זמן יומיים, שנתיים או חמש שנתיים. באמצעות הניתוח יתקבלו אומדנים של סטיית התקן, ומגמת העליה או הירידה בשער המטבע. אנאליסטים שונים מציעים ניתוחים המתבססים גם על שיטות ניתוח שונות כגון ניתוחים פונדמנטליסטיים. כלים אלו מוצעים על ידי הברוקרים ונגישים גם בחיפוש באינטרנט.

מסחר מוצלח במט"ח כולל בחירת ברוקר מתאים, למידת הנושא והתנסות באמצעות כלי דמו, וזהירות בכל הנוגע לגובה הסכומים בהם נעשה מסחר וגובה המינוף המבוקש.

 
מניות | בורסה | שוק ההון | אופציות | מט"ח | דולר | ניתוח טכני נסדק |
Share
Seo destek izmir escort