מניות


מניות הינן אחת מהאפשרויות הנפוצות ביותר להשקעה בתחום שוק ההון. מניות הינן ניירות ערך המצביעות על היות רוכש המניות חלק מהבעלים של אחת מתוך החברות המציעות את עצמן להשקעה בבורסה. המניות מתחלקות בין הבעלים של אותה החברה, כאשר אם למישהו יש 51 מהמניות בחברה, ניתן לומר כי כל עוד החברה צומחת ועולה הוא המקבל החלטות היחידי בחברה. לכן, חברות רבות אינן מציעות למכירה יותר מ49 אחוזי שליטה למניות על מנת לשמור על אופייה של החברה כפי שתכנן הבעלים המקורי של החברה. כמו כן ישנן גם חובות לבעלי המניות, כאשר החשובה ביניהם הינה האיסור לעשות כל פעולה שתפגע בבעלי המניות האחרים בשום צורה שהיא.

מניות – מדוע חברות מוכרות מניות מהחברה?

מניות בחברה הינן אחוזים של השליטה בחברה, היכולת לקבוע את הדרך של החברה ולקבל את כל ההחלטות בחברה לבד. אחת השאלות המהותיות הינה מדוע חברות יסכימו כלל לוותר על העצמאות שלהם ולתת לאנשים אחרים שלא היו שותפים לתהליך בניית המוצר או הרעיון העסקי של החברה את החלק הניהולי. התשובה פשוטה ומצערת. פעמים רבות, ישנו אדם עם רעיון חריף מאוד, לא הוא צופה יכולת הכנסה מדהימה, אך אין לו את הסכום על מנת להשקיע בפרויקט הזה, מכירת מניות מהחברה תספק לו את הסכום הנדרש על מנת להמשיך ולפעול בכיוון הנכון. הרי כל אחד היה מעדיף חצי משום דבר.

דוגמא שתמחיש, חברה חדשה בישראל החליטה להמציא מכשיר חשמלי מיוחד פתרון מחלת הסרטן, עלות הקמת המפעל והעובדים הינה כמה מיליוני שקלים, הרעיון מצוין אך להוגה הרעיון אין שום יכולת מלבד הרעיון הרוחני כיצד יצליח לממן פרויקט כל כך גדול, לכן הוא מציע למכור את המניות בבורסה ובכך לאבד מהשליטה המלאה אך עדיין יזכה בהקמת הרעיון וברווח גדול. חברת טבע תרופות ראתה כי לישראלי יש את הפתרון למחלת הסרטן והחליטה לרכוש מניות רבות בחברה ובכך לסייע לפתרון לצאת לאור וכן להצליח לאחוז עוד חלק מהותי מתחום הרפואה בארץ ישראל.

אז נכון, ההוגה עכשיו לא לבד, טבע רכשה זכויות החלטה בניהול החברה אך עדיין הרעיון שלו הוקם והוא עדיין יניב מזה רווחים. וכמו שאמרנו חצי עדיף על שום דבר.

 
מניות | בורסה | שוק ההון | אופציות | מט"ח | דולר | ניתוח טכני נסדק |
Share
Seo destek izmir escort