שוק ההון

שוק ההון

שוק ההון הינו שם כולל לכל התחומים ותתי התחומים במגזר הפיננסי. שוק ההון כולל בתוכו את המסחר בבורסה,מניות, אגרות חוב, ועוד.. אחת הסיבות ששוק ההון קמה עבורם היא היכולת של חברה להציע את עצמה להשקעה. פעמים רבות ישנם אנשים עם רעיונות גדולים בתחום הסטארט-אפ אך כסף אין להם על מנת להשקיע את הסכום ההתחלתי בכדי להניע את התוכנית שלהם קדימה ולצמוח באמת.

אנשים רבים בכל העולם סוחרים בשוק ההון, שוק ההון הינו אחד השווקים הבולטים ביותר בבינלאומיות שלהם. היום כמעט כל אזרח יכול להשקיע בכל מדינה, סחר חופשי וללא תלות במדינה או מולדת. שוק ההון מצליח בימים אילו לפרנס מיליוני משפחות ברחבי העולם המשעינים את פרנסתם על סחר בשוק זה.

ניתן לומר כי ישנם אנשים רבים מאוד שהצליחו להגיע לרמת עושר גבוהה מאוד בעקבות סדרה נכונה של השקעות לאורך זמן, והניבו בעזרת שכל ישר, תכנון ומזל בריא פירות רבים. שוק ההון מסייע לא רק לסוחרים אלא נועד על מנת להשקיע דווקא בתחום של הקמת חברות חדשות וסיוע לחברות לצמוח, הוא משמש כמנוף הרמה לפיתוחים שונים ואחזקה ומדידת אמינות של חברות גדולות ביום יום.

שוק ההון מושפע מאוד מתנאי הסביבה. מדינה בעלת קשיים חברתיים, מדיניים, פוליטיים תסבול מפגיעה בנכסים להשקעה במדינה ואף יבריחו משקיעים קיימים ופוטנציאלים על מנת להתחמק מסכנת ירידת ערך הכסף הפוטנציאלי.

אם ניקח כדוגמא את המצב השורר כיום במדינות צפון אפריקה, כמו מצרים לוב, תוניס, מרוקו ועוד, ניתן לראות בריחה של משקיעים בצורה קיצונית מאוד, עד כדי הפסדים של מליארדי דולרים והכל לא מפני שחברות או אגרות שם אבדו את הפוטנציאל המהותי שלהם, אלא מכיוון שאף אחד לא רוצה לשים את כספו על מקום הנשלט על ידי גורמים לא יציבים. כמובן שישנם אנשים שיחשבו בדיוק הפוך, מכיוון שהעולם הוא כדור, כרגע המניות ושאר אפשרויות המסחר של שוק ההון בארצות צפון אפריקה נמוכות מאוד בשווים, דווקא עכשיו זהו זמן מצוין לקנות, ובעוד כמה זמן כאשר המצב ישתקם וישתפר כמו שחוקי ההיסטוריה קובעים, אזי ההשקעה תניב רווחים גבוהים מאוד.

 

 
מניות | בורסה | שוק ההון | אופציות | מט"ח | דולר | ניתוח טכני נסדק |
Share
Seo destek izmir escort