יורו דולר

יורו דולר - בעל המאה הוא בעל הדעה, לכל מדינה יש את המטבע שלה, יש כאלה שהמטבע שלהם שווה יותר ויש כאלה שהמטבע שלהם שווה פחות, הרבה פחות.. במדינות מסוימות ניתן לומר כי כולם מיליונרים, ולא, לא לכולם יש בריכה וג'יפים, ערך המטבע המקומי הוא כל כך נמוך עד שלכל אחד במדינות אלו הוא בעל מיליון מטבעות, למעשה מצב זה קרוי אינפלציה – הכסף מאבד מערכו.

במדינת ישראל המטבע המקומי כידוע הוא השקל החדש. בנק ישראל (הבנק הראשי האמור לפקח על כל תהליך של המסחר במטבעות חוץ למשל) דואג מאוד לערכו של השקל החדש ביחס לשערים אחרים כגון היורו והדולר. יורו דולר הן שתי מטבעות מאוד מרכזיים בעולם כאשר הדולר גובר בנוכחותו כמעט פי 4 בשימוש העולמי בו במסחר על ידי קונים או מוכרים. היורו הוא המטבע של אירופה, הוא המטבע הנסחר בכל מקום באירופה ואיתו ניתן לבצע רכישה, קניה ומכירה של מוצרים ושירות באירופה. בהתחשב בעובדה כי מדינות אירופה הינן מדינות יציבות וגדולות מאוד, ערך המטבע שלהם הוא גבוה מאוד, יורו נחשב למטבע יוקרתי ביותר והוא מאופיין ביציבות יחסית. היורו שווה בשנים האחרונות באזור הפי חמש מערכם של השקלים החדשים.

מסחר במטבעות חוץ

כאשר מעוניינים לבצע מסחר במטבעות חוץ כחלק מהשקעה בשוק הון חשוב לדעת כיצד לעשות השקעות אלו על מנת שההשקעה הכספית בערך המטבעות האלו לא יעלו למשקיעים בצניחה של ערך הכסף אותו הם השקיעו. לדוגמא, אם משקיע רוכש אירו אחד בתמורה לחמישה שקלים חדשים כאשר ראה שישנה עלייה בערכו של היורו הוא יכול לספוג הפסד כבד מאוד מכיוון שאחרי עליה משמעותית יכולה להיות ירידה משמעותית, במציאות זאת המטבע של היורו לא שווה יותר חמישה שקלים חדשים אלא פחות. כמובן כאשר אנו מדברים על מסחר במטבעות חוץ הרוכשים בדרך כלל לא עוסקים ברכישות של מטבעות בסכומים נמוכים כל כך אלא המטרה שלהם היא רכישה של טבעות בסכומים גבוהים במיוחד – אלפי שקלים ויורו במטרה להרוויח משמעותית ברגע שתהיה עליה בערכם של המטבע הנרכש ולא להרוויח פרוטות בודדות בגלל השקעה נמוכה.

מסחר במטבעות חוץ יורו דולר - רק למומחים

אנשים רבים מעוניינים לבצע עסקאות רכישה והשקעה בשוק ההון בעיקר במט"ח, אחד המושגים עליהם אנו שומעים הכי הרבה הינה המסחר במטבעות חוץ היורו והדולר. מידי שעה אנו שומעים בחדשות על שערו היציג של הדולר ועל שערו היציג של היורו. כאמור אלו המטבעות שמעסיקים את המשקיעים במטבעות חוץ יותר מכל המטבעות חוץ הקיימים והנפוצים ביותר. הצמד יורו דולר הוא הנפוץ ביותר מבין המצמדים והמטבעות.

יחד עם זאת חשוב לדעת כי העובדה שכולם חושבים על השקעה בשוק ההון ובמסחר במטבעות חוץ לא מעידה על יכולות הכלל בהשקעה חכמה ונבונה במטבעות חוץ. פעמים רבות ניתן לראות אנשים חובבנים בתחום המסחר בבורסה שהדבר הראשון בו הם מעוניינים הוא להשקיע בדולר, לכאורה זהו הפתרון האידיאלי למסחר בבורסה, הרי שאנשים אלו בטוחים כי כל שאר האפשרויות להשקעה בשוק ההון הינן מסובכות וכי רכישת דולרים ויורו הם פשוטים להפליא. נכון, אכן ביצוע הפעולה של הרכישה הוא באמת פשוט, כולם יודעים כיצד רוכשים דולרים ויורו בבנק לא צריך להיות גאון או בקיא במערכות הבירוקרטיות של הבורסה, אך מנגד מעט מאוד אנשים באמת יודעים מהם יורו דולר ומה הצפי שלהם בעליה או בירידה. אנשים אלו עשויים לספוג הפסדים כבדים בהשקעה לא נכונה ברכישת מטבעות יורו דולר רק מפני שהם לא בחרו נכון מתי להשקיע או היכן. היתרון המשמעותי שבמסחר בבורסה הינו שיש הרבה אפשרויות להשקעה. רצוי להתייעץ עם מומחים לפני שמבצעים עסקה ולא לנסות לקבל החלטות חובבניות גם אם הם נראים פשוטות מאוד. יורו דולר.

 

 
מניות | בורסה | שוק ההון | אופציות | מט"ח | דולר | ניתוח טכני נסדק |
Share
Seo destek izmir escort