מניית טבע

עולם המסחר בשוק ההון מכיל בתוכו סוגים שונים של אפשרויות להשקעה. אחד הסוגים הנפוצים ביותר והמוכרים ביותר לרוב האנשים הינה האפשרות של מסחר במניות.

מהן מניות?

מניות הינן יחידות שליטה בחברה, בעלי השליטה בחברה הם מי שיש להם רוב בשליטה במניות החברה. בעל מניה הינו בעל זכויות ובעל חובות בכל הקשור לניהול אותה החברה, לבעל המניה יש את היכולת להשפיע על קבלת החלטות בחברה והוא זכאי להגיע לכל כנס קבלת החלטות על מנת להביע את דעתו. כמובן שכמעט בכל החברות בעל החברה לא מותיר לרכוש יותר מחצי מהמניות החברה לגורמים חיצוניים על מנת לא לאבד את השליטה בחברה.

מניית טבע

מניית טבע הינה מניה מפורסמת מאוד במסחר בשוק ההון, מניית מייצגת את ערך חברת טבע הנחשבת לאחת מחברות התרופות הגדולות ביותר בעולם, אם לא הגדולה ביותר. טבע היא חברה ישראלית, ובעליה הינם ישראלים. טבע מפורסמת ביותר בתרופות שלה, והיא מתעסקת בעיקר ברכישת חברות המייצרות תרופות חדשות, רכישת פטנטים של תרופות ומימון מחקרים או רכישת התוצאות הסופיות על מנת לשווק תרופות בארץ ובעולם. טבע מעסיקה אלפי עובדים בארץ ובעולם,חברה זאת בעלת חברות בת רבות מאוד, מכוני מחקר הממומנים בזכותה ועוד. לטבע כיום נתח רציני בעולם הרפואה, חולים רבים מצפים לפתרונות בפיתוח של חברת טבע המשמעות של טבע מהבחינה הזאת היא לא רק כלכלית עבור העולם אלא גם ערכית מאוד.

 

מניית טבע – עליות וירידות בגלל תוצאות

אחד הסיפורים המוכרים ביותר אודות חברת טבע המומחית לתרופות בעולם הוא הסיפור אודות העליות והירידות של המניה בעקבות תוצאות המחקרים השונים שלהם. לפני כחודשיים (06-9-11) ספגה מניית טבע ירידה משמעותית בערכה בבורסה בעקבות נפילת תיאוריה של אחד המחקרים שלהם. צוות שהיה אמון על מציאת פתרון לבעיית הטרשת הנפוצה אכזב ולא הצליח בניסוי שעשה, התוצאה לא אחרה לבוא ומשקיעים רבים במניה של טבע שציפו לעליה חדה בעקבות הצלחת הניסוי ומציאת פתרון לבעיית הטרשת מכרו את המניות שלהם, וטבע ספגה ירידה משמעותית בערכם של המניות שלהם. כתוצאה מזה, רבים לא רכשו מניות וטבע התחיל לצנוח – עד ש..

עד ש..

טבע לא הייתה מוכנה לקבל את הירידה של ערך המניות שלה כמובן מאליו לאחר הנפילה של החברה בבורסה והחליטה לעשות הכל על מנת להשיב את חשיבות וערך טבע מניית ט לאיתנה. טבע ביצעה סדרה של רכישות מוצלחות של חברות בשווי של עשרות מיליוני שקלים מיד לאחר הנפילה, ובתוך ימים בודדים הצליחה החברה להרים על נס את ערכה והמשקיעים חזרו להשקיע במניית טבע .

החכמים שבשוק ההון ידעו כי זמן טוב לרכוש מניות של טבע הוא הזמן בו המניות שלה צומחות למחיר זול, כל מי שמכיר כיצד חברות מוצלחות עובדות והוא מכיר בגדולת טבע כחברה מסודרת ידע כי היא לא תוכל להרשות לעצמה לקרוס והיא תעשה הכל על מנת להעלות את ערכה בחזרה. תיאוריה זאת הינה אחת התיאוריות הבעייתיות ביותר בעולם המסחר מפני שהסיכון בה הוא גבוה הרבה יותר מאפשרויות השקעה אחרות. לרכוש מניות שהם בסימן ירידה נתפס בבורסה לא כמעשה של משקיעים חכמים, וזהו למעשה צד הזוי... אך מי שמאמין בחברה מסוימת יכול להרשות לעצמו להמר על עליית מניית טבע חזרה.

אם גם אתם מאותם אנשים מומחים בתחום המסחר בבורסה וידעתם כי מניית טבע תעלה חזרה, סביר להניח שאתם היום שמחים מאוד וכי הרווחים שלכם הגיעו לאלפי ואולי מיליוני שקלים – תלוי כמה השקעתם, אם אתם מאלה שהוציאו את כספם ברגע שמניית טבע החלה לצנוח, כנראה שבפעם הבאה לא תפעלו בצורה כל כך אוטומטית. ובכל זאת מניית טבע נחשבת עד היום למניית העם וככזו בכמעט כל תיק השקעות תמצאו אחזו שמושקע במניית טבע

 
מניות | בורסה | שוק ההון | אופציות | מט"ח | דולר | ניתוח טכני נסדק |
Share
Seo destek izmir escort